2011. augusztus 15., hétfő

Hétfői ajánló

E heti menü: Luc Besson, a francia filmes (író, rendező, producer, és még ki tudja, mi mindennel foglalkozik). Fő ajánlatom így a vakáció fináléjára a családilag élvezhető (na jó, úgy kb. 9-10 éves kortól) Arthur és a villangók, és annak valamennyi epizódja, úgy filmen mint könyvben. A történetet és a forgatókönyvet is Besson írta, és rendezett belőle - ha jól számolom - három filmet. Nagyfiam(11) először a könyveket olvasta, és ezután alig várta, hogy a filmeket is megnézhesse.

Már-már klasszikussá vált: Az ötödik elem. Képi világa, a szövegek, dinamikája, zenéje egyaránt magával ragadó. Könnyed, ám erőszaktól nem mentes nyáresti szórakozást várhat, aki ezt a filmet választja. Ja, és a szereposztás is pazar: a nagy kaméleon, őrülteket remekül alakító Gary Oldman, a gyönyörű és tehetséges Milla Jovovich, és a borostás Bruce Willis.

Nekem kedvencem még a Leon, a profi. Brutális film, de van benne báj és kedvesség is, ahogy a marcona-magányos bérgyilkos és a cserfes-magányos kislány (Mathilda szerepében Natalie Portman) egymásra találnak, és kölcsönösen érzelmi menedékre lelnek.

Bérgyilkos, ezúttal a női nemből: Nikita. Ha jól tudom, emberünk nemcsak rendezte, de írta is. Itt is feltűnik Jean Reno, szokás szerint hallgatag, morcos és megdöbbentően durva. A sztori nem hagyományos,  ellenben tele van meglepetésekkel, és bár nem nagyon értek hozzá, de az hiszem erre a filmre is igaz, hogy kliséktől mentes, márpedig ez általában jót tesz egy filmnek. A film amerikai változata nekem nem jött be, ellenben a franciát többször is láttam, és még mindig tetszik.

4 megjegyzés:

Annamari írta...

Amikor még filmeket néztem, nagyon szerettem Luc Besson-t :o)

Irenka írta...

Nagy köszönöm a hozzászólásokért, lányok! Már azt hittem, ezeket a bejegyzéseket senki sem olvassa.

Amanda írta...

A Nikita amerikai változata nekem sem a kedvencem.
Bár nálam ha egy amerikai filmes hozzányúl egy már működő francia alkotáshoz, az eredeti a nézhetőbb.

Irenka írta...

Amanda, ezzel én is így vagyok, a remake-ek ált. nem tetszenek.