2011. augusztus 18., csütörtök

Addi-kötőtű - tapasztalataim

Az 1001fonal-bolt remek kezdeményezése nyomán lehetőségem nyílt kipróbálni egy professzionális, ráadásul luxus-érzetet adó kötőtű-szettet. Az Addi csipkekötő-készletének megjelenése elegáns, emellett a puha bőrtokban nagyon praktikus is az elrendezés. 
A tűk szépek, nagyon könnyűek, a szerelés végtelenül egyszerű és stabil. A damil egyáltalán nem merev, pont annyi tartása és rugalmassága van, ami kellemes munkát biztosít. A magic-loop-ot nem próbáltam ki vele, de érdemes lett volna. 
A tűkön remekül siklik a fonal, bár az illesztésnél picit döccen, néha tovább kell segíteni a szemeket. Számomra misztikus, hogy a kellemesen csúszós felület ellenére amikor leejtettem a munkát (én már csak ilyen ügyetlenke vagyok), nem csúsztak le a szemek a tűről. Lehet, hogy csak a véletlen műve, de előfordult néhányszor.
A tű hosszan kúpos hegye csipkemunkákhoz ideális. 
Az azonos méretű bambusz bumfordinak hat az Addi mellett.
Ezt a kis sálat választottam a 3,5mm-es tűhöz, ami remekül vizsgázott a 15 szem fordított összekötésénél. Pillanatnyi fennakadásom nem volt, a szemek egyszer sem csúsztak le a tűről.
Szárazon kitűzve. Bontásra ítéltem, túl rövid lett.
Vastagabb fonalakon is teszteltem az 5mm-es és az 5,5mm-es méretet. A lace-hez képest ez a vastagságú fonal az illesztésnél alig-alig akadt. Ekkor kevésbé volt zavaró a tű rövidsége is, ami eléggé szokatlanná tette egyébként a kötést ezzel a tűvel. A damil jól vizsgázott akkor is, amikor a vastag fonalból készülő kendő rengeteg szeme sorakozott rajta. A plusz illesztést már nem próbáltam ki, de ha éltem volna a lehetőséggel, még a nagyon hosszú soroknál is kényelmesen megnézhettem volna a készülő darabot.
A készülő nyakmelegítő
És a kendő - már átszedve a bambusz tűkre


Összegezve: nagyon jó ilyen minőségű eszközzel dolgozni, megérett bennem az elhatározás, hogy szeretnék Addit, és ha a jövőben készül hosszabb tűkkel, szívesen választom ezt a változatot, mert az áráért cserébe magas minőséget, és rengeteg variációs lehetőséget nyújt.
Kiegészítés 2011.08.18-án a tű hosszával kapcsolatos álláspontomhoz. Ma este kézbe vettem a rövid damilos bambusztűmet, és ráébredtem, hogy ugyanúgy fogom, ahogyan az Addit fogtam. Hát ezért nem volt zavaró a hossza a vastagabb fonallal dolgozva! A fenti fotón pedig a hosszú damilos 5mm-es bambusztű látható az Addi mellett, csak eddig nem jutott eszembe a hosszukat is összehasonlítani, pedig nyilánvaló. A 3,5mm-es bambuszkám viszont kb 3cm-rel hosszabb, mint a vastagabb társa.

3 megjegyzés:

Amanda írta...

Köszönöm az összegzést.
Az a kis finom csipke, nagyon szuper.

MrsYarnart írta...

nekem is tetszenek a kötések :)

orsolya vanessza kiss írta...

Nekem van ilyen szettem... szeretem... de valahogy jobban fárad vele a kezem, mint a fa-tűknél.