2010. szeptember 18., szombat

Nyersfehér top-down felső

Nagyon izgatott, hogyan készülnek a felülről lefelé egyben kötött pulcsik, végül Knitty-ről a Jewels nevű felsőt választottam. Egyszerű, a vastag fonal vastag tű párosítás miatt haladós project. Majdnem pontosan követtem a leírást, és a kivitelezés kisebb hibái ellenére elégedett vagyok az eredménnyel, a méretezés is stimmel.
Amiben eltértem az eredetitől:
- A passzrészek előtti egy sor fordítottat kihagytam, inkább négysoros passzékat kötöttem.
- A 2s2f helyett 1s1f a passzé, szerintem így is elég rusztikus.

- Három gomblyukat készítettem, nem egyet.
- A passzrészekhez 6mm-es, a többihez 6,5mm-es tűt használtam.
Kb. két hét alatt készült el, és csak esténként tudtam kötni - ugyebár ez nem egy könnyű hordozhatós munkadarab.
Mit is írjak még? Ja, igen: a fonal valami Combo Neveda (nem írtam el, két e-vel van) nevű 52% gyapjú 48%acryl, 10dkg 94m, ebből 39dkg-ot használtam fel. - Ez mind beszámít a fonalfalóba!
Az ujját körkötőtűvel szenvedtem, ugyanis nincs ilyen vastag zoknikötőm, de akkor is körbe kötöttem.

Tetszik ez a technika, nagyon bejön, hogy amikor leteszem a kötőtűt szinte készen is van a pulcsi. Köszönöm szépen Csillának, hogy leírta a módszer lényegét!

Szemtartón az ujjak











Így megyünk bölcsibe esős időben

20 megjegyzés:

Anice kötős blogja írta...

hű,nagyon csinos!

Jutka írta...

Nagyon szép és nagyon csinos! Ügyes vagy!

Így kell rájönnöm milyen sok mindent elszeretnék készíteni.

nöné írta...

Jaj, de imádom Őket!!! Annyira falni való kis csemeték! Na de kérem, a pulcsi sem piskóta! Nagyon-nagyon klassz lett! Viseld egészséggel!!

Amanda írta...

Jó kis mellénykét kötöttél, nagyon mutatós! Azt elhiszem, hogy nem egy könnyű, uti-kötés. Az egyik megkezdettem nekem is hasonlóan vastag, haladós modell. Csak hát kötni kellene, de nagyon.
A csemetéid nagyon édesek!

bucilla írta...

Nagyon szép lett a felső, és milyen jól áll neked! A picikéid annyira édesek! :)

rojalka írta...

Csuda jó a pulcsi.A bébik pedig cukik!

Melinda írta...

Szuper lett!:)
A Törpök nagyon édesek!:x

Irenka írta...

Köszönöm, lányok!

Annamari írta...

A felső nagyon szép, lassan eljön a hordásának az ideje is, és biztosan jó meleg lesz.
A gyerkőcök aranyosak :o)

Csilla írta...

Szép lett a mellényed. Tényleg nem egy hurcolós ez az egyben kötött, főleg mikor már az ujjait kell kötni, bár ha nem gyalog cipeled még egyébb sok cuccal együtt, akkor elvileg bárhol köteheted mert nem kell nagyon figyelni rá, én is kötöttem a sárga pulcsim buszon is.
Ez a modell nálam is ki van nézve, el van menteve, tervben van :)
Aranyos a két kis apróság ebben a szerkóban, na meg amúgy is :)

Kriszta írta...

Jaj de cukik a gyerkőcök!!!!! :)))
A mellényed pedig fantasztikus, és nagyon jól áll!!

Namata írta...

Helyesek a gyerkőcök !!:)
A mellényed pedig nagyon csinos .Szépek rajta a fa gombok is .

Névtelen írta...

Nagyon jò lett a pulcsi, tetszik az elejèn a csavaràs. En is règòta gondolkodom egy ilyen rovid ujjas mellènyen, de nem tudom eldonteni, hogy szeretni fogom-e, hogy van ujja, vagy zavarni fog.
Katicabogàr ès Bèka pedig nagyon helyesek.

Irenka írta...

Köszönöm a kedves kommenteket!
Annamari: Akár máris hordhatnám, az irodában meglehetősen hideg van, de fűtésről még csak álmodozni lehet.
Katica: Nekem ez eszembe sem jutott, a próbán nem zavart.

Kriszti írta...

Gratulálok! Nagyon szuper lett a mellényed. Miért nem tudok én ilyet kötni?

Töndériek a kicsik. Ha esős időben így jönnének velem szembe még a kedvem is egyből jobb lenne. :)

Irenka írta...

Köszi, Kriszti! Már miért ne tudnál?
A kicsiktől valóban felderültek, akikkel találkoztunk.

Tündérlátta írta...

A gyerekek nagyon édesek, ez a mellény pedig egy álom. Szeretem a fehéret és a fazon remek!

gromine írta...

De aranyosak a gyerkőceid.
Szuper lett a mellényed.
De szeretnék én is egy ilyet kötni:)

Irenka írta...

Gromine, Tündérlátta: köszönöm!

Van egy jó hírem azoknak, akik szeretnék megkötni, de az angol nyelvű leírás nehézséget okoz számukra: ma kértem és kaptam engedélyt a tervezőtől a fordítás közzétételére. Már csak idő kérdése, de igyekszem.

Mázsa Viki írta...

Irenka drága, nagyon szép a raglán vonalad! Hogy szaporítod? Én 1-1 ráhajtással a raglán volnal két oldalán, amit a következő sorban lekötök, de így lyuk lesz. Megírod nekem mailben Te hogy csinálod? Köszönöm! Viki