2010. április 28., szerda

csíkos pamutpulcsi

Ezt a kis pulcsit Bendikének kötöttem. Csupa finom pamut és pamut-műszál fonalból készült. A nyakpántot visszahajtottam, és belül levarrtam. A visszahajtás helyét egy fordított sorral jelöltem.
A különböző színű fonalakat nem tudtam vezetni, ahhoz túl sokan voltak, ezért rengeteg eldolgozni való csomó és fonalvég volt a visszáján. Szeretek sokszínű holmikat kötni, különösen gyerekeknek, ezért erre jó lenne valami esztétikusabb és egyszerűbb megoldás. Tud valaki tippet adni?

3 megjegyzés:

Melinda írta...

Nagyon helyes pulcsi és még helyesebb ifjú tulajdonos!:)))

Több szín használata esetén én nem vágom el a fonalat, hanem "békén hagyom", amíg másik színnel dolgozom, majd ha újra kell, egyszerűen azzal folytatom a kötést, ügyelve arra, hogy elég hosszúra hagyjam a fonalat, hogy ne húzza össze az oldalát. Nem tudom, érthető volt-e a fejtegetésem...:D

Irenka írta...

Köszi a tanácsot! Te hogyan oldod meg, hogy ne gabalyodjanak össze a fonalak? Vagy egyszerűbb időnként kigabalyítani, mint a renget szálvéget eldolgozni?

Melinda írta...

Igen, időnként széttekerem a különböző fonalakat. De nem is gubancolódnak ám össze annyira. Persze más lenne a helyzet, ha soron belüli színváltásokról lenne szó, az már nem ilyen egyszerű eset.:)