2011. április 14., csütörtök

Gyerkőceimnek kötöttem

Íme teljes nagyságban Sebi cipzáras kardija. Augusztus végén kezdtem, a karácsonyi alkalmakon (zeneiskolai koncert, iskolai istentisztelet) már hordta ugyan, de nem tetszett az ujja, amit csak márc. 15-re javítottam ki. Amire büszke vagyok, az a cipzárazás. A kész elején szedtem fel a szemeket a szélszemtől számított harmadik szem vonalában, és kötöttem egy kétsoros pántot 1s1f patentmintával. A cipzárat így két textilréteg közé varrtam be, ahogy a nagykönyvben írva vagyon. Korábbi kép itt.
Fonal:  Patons Diploma Gold DK 55% gyapjú, 45% műszál 120m/50g - isteni puha, és még van belőle kb. fél kg!
Teljes súly (kész kardi-cipzár=): 35dkg, ebből fonalfalós: 15dkg.
Tű: 3mm, 3,5mm


A tavasz beköszöntével rádöbbentem, hogy szükség van néhány sapkára mifelénk. Eredetileg Sebinek készült, de Bendikén jobban áll ez a kis pamut tökfödő. Azért Sebi sem marad ellátatlanul, már készül a párja sötétkékben, nagyobb méretben. A passzé első négy sorát olasz kezdéssel, majd 1s1f-tal kötöttem. A passzé után következett 4 sor sima, a középső kettő fehérrel. A továbbiakban ezt a mintát követtem:  Crenellated hat by Jennifer Wilson.
Fonal: Rowan Calmer 75% pamut, 25% acryl 160m/50g
Súly: 4dkg - fonalfalós.
Tű: 3,5mm, 3,75mm zoknitű.



Dorka fülvédős kalapot kapott, ami a mostani hűvös időhöz még túl szellős, de melegebb szeles napokon nagyon hasznos darab lesz. Hogy én tavaly mit összerohangáltam, míg találtam a kicsiknek vékony anyagú de fülvédős kalapot! Most töröm a fejem, hogyan lehetne még nyáriasabb (vékonyabb fonalból talán) és fiús változatot is kötni.
Minta: A sapkarész: Beaufort hat by Angela Hahn, a karima szaporításának elosztása: Pretty in pink ribbons by Candy Wheatcroft
Fonal: Sirdar Calico DK 60% pamut 40% acryl, 158m/50g 
Súly: 4dkg - fonalfalós.
Tű: nem írtam fel, talán 3,5mm zoknitű.

16 megjegyzés:

nöné írta...

Mennyi-mennyi ismerős:o) A gyerkőckék, akik továbbra is gyönyörűek, a sapi, aminek a mintája az azték labirintusos pulcsiéval megegyező. A kalapka mintája szintén ismerős, köszönöm, hogy eszembe juttattad, ugyanis tavaly nyár óta van készülőben ezzel a mintával egy pulcsi, épp ideje lenne ebben a szezonban végre befejezni.
Ügyes vagy, nagyon tetszik a kardigán zipmegoldása, tároltam az agyamban:o)

Maria írta...

Szép a kiskalap, a lányod meg aranyos.

Erzsike írta...

Nekem különösen a kardigán tetszik! Nagyon jó lett!

Tündérlátta írta...

Nagyon klasszak lettek! Édesek a gyerekek!

Macus írta...

Olyan szépeket készítettél megint...
A gyerekek tündériek.

Annamari írta...

Te aztán nem lazsálsz! Nagyon sokminden készült el (a kendő is gyönyörű lett!). A gyerekek nagyon aranyosak az új darabok modelljeiként :o)

Névtelen írta...

De jókat csináltál!
Nekem is a zipzáras kardigán a kedvencem :)

A gyerekek tündériek :)) Gratulálok :)

Amanda írta...

A lánykád abban a kalapban, nekem ő a kedvencem. Szépeket készítettél, nagyon ügyes vagy.

Jutka írta...

Nekem minden tetszik a nagy fiad kardigánostul, a kicsi fiad sapkával együtt, tündéri kislányod mindenestül:)))
Ügyes vagy!

Babi néni írta...

Nagyon ügyes vagy! :o) Nekem még a kétsoros passzé se menne. :o)

Névtelen írta...

Micsoda gondosan megkötött, szép darabok! Gyerekek nagyon helyesek, szépek.

Zsupszi írta...

Jók lettek! Nekem is tetszenek.

Irenka írta...

Köszönöm a dicséreteket, jólesik nagyon!
Nöné: nekem is eszembe jutott a pulcsid, amikor kiszúrtam ezt a sapi-mintát. Jó munkát a pulcsi befejezéséhez!
Altair: viszont tudsz horgolni (ha jól emlékszem), ahhoz meg én nem értek. :)

Csilla írta...

Mind nagyon, az én kedvencem a kalapka.

Csilla írta...

azt akartam jrni, hogy mind nagyon jó :) csak a "jó" kimaradt...

Irenka írta...

Köszi, Csilla!