2012. december 22., szombat

Kesztyűgyár

Vannak ezek az ujjatlan kesztyűk, kézmelegítők, számtalan változatban (a ravelry-n a 'fingerless' keresőszóra 7967 kötött találat), egyik szebb, mint a másik. Tavaly egy férfiváltozatot már kötöttem, aztán idén belendültem.
Először volt a Verdigris. Abból a fonalból, amiből majdnem megkötöttem a Nerea-t. Nem egyszerű a minta, van benne cseles szem, de valahol a neten (sajnos, már nem tudom, hol) találtam ahhoz is megfejtést. A fonal vastagabb, mint a leírásban használt, ezért módosítottam, 3x18 szemre kezdtem, a szemeket 3 tűn elosztva, és ujjakat is kötöttem.
Minta: Verdigris by Rosemary Hill - ingyenesen elérhető.
Fonal: Schoeller Volle Wool Line 50g=160m 
Tű: 2,75mm zoknikötő.

Aztán következett még három pár, ezeket nevezzük kézmelegítőnek, mivel nem kötöttem rá ujjakat, ill. csak a hüvelykujjnak. Történet is van hozzájuk: a lépcsőházban lakik egy anyuka a most elsős ikerlányaival. A nyári ablakcsere+szigetelés kapcsán mi is, ők is festettünk, átrendeztünk. Náluk feleslegessé vált két kis íróasztal, nálunk épp keletkezett két íróasztalnyi hely - így az ikreink nyertek külön rajzoló-gyöngyöző-barkácsoló-helyet. No de: mivel lehet ilyet viszonozni, ha már a pénzt kizártuk? Nos, viszonzásnak kevés, viszont meglepinek épp megfelelő egy-egy pár ujjatlan kesztyű. 
Valamennyi felhasznált fonal DK vastagságú, gyapjútartalmú turis, a tű 3,5mm-es zoknikötő.
A hüvelykujjak kialakításához Jucuu módszerét használtam: http://www.barkafonal.hu/shop/blog/kotosuli-lecke18/
1. Felnőtt kesztyű - 40 szemre kezdtem, 20 a kézháti rész.
Minta: Winding Way Mitts by Cheryl Beckerich 
 
2. Kék-rózsaszín kislány-kesztyű - 36 szemre kezdve.
Minta: Hearts on her Sleeves by De Morris
3. Lila-rózsaszín kislány-kesztyű - 36 szemre kezdve.
Minta: Braided Cable Mitts by Joanne Jongsma 

Felirat hozzáadása





5 megjegyzés:

Paat írta...

Remek viszonzást találtál ki! Szerintem is az ilyen időt és odafigyelést kifejező dolgok mondanak legtöbbet... Boldog karácsonyt!

Irenka írta...

Köszönöm, Paat! Viszontkívánom!

MrsYarnart írta...

csinos kis halom :) nagyon szép kesztyűcskék!

MrsYarnart írta...

és boldog karácsonyt! :)

Irenka írta...

Köszönöm szépen! Az volt, remélem, nektek is! :)