2011. november 25., péntek

Ujjatlan kesztyű férfiaknak

Eredetileg magamnak szerettem volna egy kézmelegítőt, de aztán észrevettem, hogy páromnak kezd kiújulni a fagysérülés a kezén, a rendes kesztyűjét viszont nem hordja, mert azt le-fel kellene húzgálni, amikor pl. a slusszkulcsot keresi. Előzőleg a kötős-horgolós FB-csoportban is megerősítették a lányok, hogy egy ujjatlan kesztyű az nagyon hasznos tud lenni. Innen indulva kerestem egy mintát a Ravelry-n, aztán - úgy döntve, hogy a kinézett minta túl nőies - kötöttem valami teljesen mást. 
A hüvelykujjat Jucuu módszere szerint, a kesztyű többi részét Ahama leírásából kiindulva kötöttem. A kézháti minta saját ötlet, a Salom kardigán csavart sima-fordítottja adta hozzá az ihletet.
Fonal: 6dkg Motoravia DK 100% gyapjú, gépben mosható (de csak kézzel fogom, ilyen bizalmatlan vagyok).
Tű: 3,25mm zoknikötő
Menet közben jegyzeteltem, de ha rajtam múlik, ki tudja, mikor lesz belőle leírás, azonban ha kéri valaki, képes vagyok megemberelni magam.
Bevetésen :)

10 megjegyzés:

nöné írta...

És milyen rendesen meghálálja a kesztyűt, képes volt modellt tartani:o) Nagyon tetszik, ilyesmi kellene nekem is, Párodhoz hasonló megfontolásból. De jó lenne, ha valaki megkötné:o)

GumiPók írta...

Nagyon klassz lett!

Faragó Nóri írta...

nagyon szuper, megérte a munkát! egy jó férj meg is érdemli! :D

paribanu írta...

Nagyon jó! Igazán tetszik.

Babi néni írta...

Amióta az első ilyen kesztyűt megláttam 16 éve a karácsonyi vásárban, azóta nem is hordok másféle kesztyűt. :o) Időnként persze muszáj újat venni (akkor kettőt szoktam), és ha van rajta egy kis kupak az ujjvégeimnek, még jobb. :o)

Kicsianya írta...

Tök jó lett! Ezen felbuzdulva próbálom rábeszélni az enyémet is egy ilyenre:)

Irenka írta...

Köszönöm szépen!
Gyöngyöm, nagyon szereti, azért is mert praktikus, és azért is mert tőlem van.
Nóri: megérdemli, ez nem kétséges. :)
Orsi: gondolkodtam én is kupakos verzión, talán legközelebb.
Judit: ha készen lesz, nem is fog mást hordani, nálunk legalábbis ez a helyzet. :)

wondrlanding írta...

Nagyon jól néz ki ez a kesztyűcske, Irén! Igazi pasis mintát találtál ki hozzá.

Otthon Művek írta...

Bizony nagyon jó, színe, mintája, mindene. Ügyes vagy!
Embered pedig igazán rendes, hogy modellt áll(ill.vezet):)

Irenka írta...

Eszter, Adél, köszönöm! Rendes, igen, de én is vele. ;)